Relatiegeschenken: wat is de beste keuze voor mij?

pexels-george-dolgikh-2072169

Relatiegeschenken. Als bedrijf is het heel belangrijk om het juiste relatiegeschenk te vinden. Daarbij zijn enkele elementen een must. Dit zijn originaliteit, link naar bedrijf en persoonlijkheid. Maar hoe vindt u tussen al die verschillende relatiegeschenken nou het perfecte idee? Kortom, hoe vindt u het beste? Omdat dit heel moeilijk kan zijn zal ik hier in deze blog uitgebreid aandacht aan besteden zodat u weet wat u te doen staat. Zowel voor startups als voor gemiddelde bedrijven. In deze blog zal ik eerst ontleden wat een succesvol geschenk is. In het tweede deel zal ik dit verdedigen met diverse praktijkvoorbeelden.

Relatiegeschenken: de beste keuze voor uw bedrijf maken

Zoals eerder gezegd draait het bij relatiegeschenken om 3 dingen. Originaliteit is belangrijk zodat klanten uw bedrijf niet snel zullen associëren met concurrenten. Het tweede element was de prioriteit die u moet geven aan de link van uw bedrijf naar de relatiegeschenken. Dit is misschien wel het belangrijkste element om de klant uw bedrijf te laten onthouden. Wanneer de klant uw logo of slogan op relatiegeschenken ziet moet hij/zij meteen de link naar uw bedrijf kunnen leggen.

Goede praktijkvoorbeelden als steuntje in de rug voor elk bedrijf

De makkelijkste manier om te onthouden hoe u relatiegeschenken succesvol in de praktijk brengt is het geven van voorbeelden. Een goed voorbeeld is een timmerbedrijf dat alle nieuwe klanten een klein hamertje geeft om als sleutelhanger te gebruiken met de naam van het bedrijf erop.

Aan de hand van de formule van originaliteit, link naar uw bedrijf en persoonlijkheid is hier nog een goed voorbeeld. U runt een advocatenkantoor en u geeft elke nieuwe klant een bedrukte mok. Hiermee creëert u dat elke keer als een klant koffie drinkt hij/zij weet dat als er juridische geschillen zijn dat het bureau ingeschakeld kan worden.

Facebook
Twitter
Pinterest