Als ondernemer zijnde kun je onmogelijk alle werkzaamheden zelfstandig uit blijven voeren als je onderneming groeit. Wanneer je meer klanten binnenhaalt of wanneer je meer producten of diensten verkoopt, is het tijd om personeel of aan te nemen of freelancers in te huren. Extra handen zorgen ervoor dat je bepaalde verantwoordelijkheden en taken uit handen kunt geven, waardoor je zelf meer tijd en ruimte overhoudt om over de doelen en strategie voor je onderneming na te denken. Die vrijheid is erg belangrijk voor jou als ondernemer. In deze blog lees je of je beter voor een freelance marketing manager of freelance online marketeer kunt kiezen.
Wat kan een freelance marketing manager voor je betekenen?
Denk je erover na om een freelance marketing manager in te huren? Dan is het goed om te weten wat deze freelancer precies voor je onderneming kan betekenen. Marketing is een breed begrip en er kan van alles bij komen kijken, om de marketing voor je onderneming in goede banen te leiden. Een freelance marketing manager kan je gehele marketing overnemen als je zonder personeel werkt, maar ze kunnen ook je eigen interne team aansturen als je wel een aantal mensen voor je hebt werken. Het gaat erom dat er rendabele marketing ideeën worden bedacht en dat de strategie voor de komende periode past bij wat jij met je onderneming wil bereiken.
Daarnaast brengt de freelancer veel kennis en kunde met zich mee en kan hij/zij met een frisse blik naar je onderneming kijken. Hierdoor kunnen er interessante nieuwe invalshoeken voor mediacampagnes ontstaan, waardoor jij je beter van je concurrentie weet te onderscheiden.
Welke voordelen zitten er aan het inhuren van een freelance online marketeer?
Tegenwoordig kan geen enkele ondernemer nog zonder een website, webshop of social mediakanalen. Vandaar dat een freelance online marketeer steeds vaker wordt ingehuurd om de online marketing een boost te geven. Doordat er meerdere goede freelancers actief zijn, kun je als ondernemer voor de persoon kiezen die het beste bij je dromen en doelen voor je onderneming aansluit. Jij kiest de freelancer op basis van vaardigheden, hun netwerk en de ervaringen die hij/zij al heeft opgedaan.
Daarnaast bepaal jij wat de opdracht van de freelancer zal zijn, maar kan de freelancer dit inhoudelijk veel beter vormgeven, aangezien het over hun vakgebied gaat. De freelancer weet precies wat wel of niet voor je bedrijf gaat werken en is altijd op de hoogte van de laatste trends uit het vakgebied.