Meer omzet genereren met een webshop

pexels-negative-space-34577

Heb jij een webshop gebouwd en wil je ervoor zorgen dat je meer omzet draait? Dan is het een goed idee om tips te zoeken, waarmee jij je omzet kunt vergroten. Je bent er zelf vast al achter gekomen dat het niet altijd even makkelijk is om een webshop succesvol en winstgevend te maken. Je dient er veel van je eigen tijd, geld en energie in te steken, voor je er iets voor terugkrijgt. Wanneer je webshop goede naamsbekendheid heeft, gaat dit al een stuk makkelijker. Zet jij je goed in om je webshop meer bekendheid te geven en werf je ook nieuwe klanten, maar blijven de bestellingen uit? Dan lees je in deze blog hoe je meer omzet uit je webshop kunt halen.

Zorg dat je webshop achter de schermen goed ingericht is

Heb je tijdens je WordPress-webshop maken een stappenplan gevolg? Dan heb je wellicht een bepaald stappenplan gevolgd om je webshop op te zetten. WordPress is een goede partij om een webshop mee te maken. Maar zorg ervoor dat je Google Analytics en Google Search Console account ook goed is ingericht om te analyseren hoe men jouw webshop bezoekt. Zorg ervoor dat de data die uit je webshop kan halen inzichtelijk voor je is. Daar kun je namelijk veel interessante informatie uithalen en toepassen, zodat je beter in Google gevonden kunt worden.

Google Tag Manager kan je helpen om codes te meten die aan je webshop gekoppeld zijn. Doorloop zelf het bestel- en betaalproces, en kijk goed of alle knoppen werken en of je daadwerkelijk kunt betalen. Wanneer je dit niet doet, weet je niet of mensen makkelijk bij je kunnen bestellen. Als klanten niet kunnen betalen, kan dat een reden zijn waardoor je omzet uitblijft.

Zorg ervoor dat je webshop duidelijk en waardevol is voor nieuwe klanten

Voor je webshop kun je het best voor WooCommerce hosting kiezen, zodat je webshop online blijft en je eventueel altijd bij een back-up kunt komen. Verder helpt het om een duidelijk merk uit te dragen, waardoor klanten precies weten wat je verkoopt en waarom dat interessant voor ze kan zijn. Wanneer jij de waarde van je producten of diensten goed kunt pitchen bij je publiek, zullen meer mensen hun aankopen bij je doen. Laat elke pagina een eigen doel hebben, zodat klanten niet in verwarring raken en het aankoopproces snel kunnen doorlopen.

Facebook
Twitter
Pinterest