Home » Adverteren in zoekmachines

Adverteren in zoekmachines - SEA

Adverteren in zoekmachines is een effectieve en goedkope methode wanneer u extra aandacht wil genereren voor een product of dienst. De belangrijkste aanbieder van het adverteren in zoekmachines is Google met het Google Adwords advertentieprogramma.

Wat is adverteren in zoekmachines?

Wanneer een gebruiker zoekt op een bepaalde zoekterm waar u op adverteert wordt uw advertentie in de rechterkolom weergegeven op de Google resultatenpagina.

Advertenties in zoekmachineresultaten

Wanneer een zoekterm precies aansluit bij de advertentieterm worden de eerste drie posities in de linkerkolom gebruikt om advertenties weer te geven. Op deze manier kunt u dus zelfs relatief eenvoudig op de eerste positie komen in de zoekresultaten van Google.

Hoe werkt adverteren in zoekmachines?

Voor het adverteren in zoekmachines zijn zoekwoorden essentieel. Een advertentie wordt immers wel of niet getoond op basis van het zoekwoord dat de gebruiker intoetst. Hierbij is het van belang dat er zoekwoorden gebruikt worden die kenmerkend zijn voor hetgeen in de advertentie centraal staat. Wanneer u bijvoorbeeld Aston Martin auto’s verkoopt is het belangrijk dat u woorden gebruikt die gerelateerd zijn aan Aston Martin en niet aan bijvoorbeeld BMW.

Zoekwoordanalyse

U kunt bij Bys Online Marketing terecht voor het uitvoeren van een zogeheten zoekwoordanalyse. Deze zoekwoordanalyse kunnen we specifiek richten op het adverteren in zoekmachines, zodat uw advertenties gericht zijn op de juiste woorden en het juiste publiek.

Schrijf een pakkende advertentie

Zodra u voldoende specifieke zoekwoorden heeft is het van belang om advertenties op te stellen die vertoond moeten worden. Hierbij is het van belang dat deze de gebruiker aansporen om verder te klikken. Een pakkende titel en een interessant aanbod zijn daarin essentieel. Veel gebruikers zijn namelijk op zoek naar een reden om bij u bijvoorbeeld een aankoop te doen en niet bij uw concurrent.

Opbouw advertentie in Google Adwords

De titel van de advertentie mag maximaal 25 tekens bevatten en geen uitroeptekens of andere punctuatie. De twee advertentieregels mogen maximaal 35 tekens bevatten, evenals de weergegeven URL.

Geef bezoekers waar ze om vragen

Naast de weergegeven URL is er ook een locatie URL. Dit is de URL waar de gebruiker heen gestuurd wordt zodra deze op de advertentie klikt. De weergave URL en de locatie URL mogen van elkaar verschillen. Dit maakt het mogelijk om gebruikers naar een hele specifieke pagina te sturen, waarvan de URL langer is dan de toegestane 35 tekens. Ook hierbij is van belang dat des te specifieker de locatie URL is, des te beter. Stel dat we in het voorbeeld van de Aston Martin een pagina hebben over de auto’s en een pagina over de accessoires. Als we dan een advertentie maken waarin de accessoires aangeprezen worden is het verstandig de bezoeker ook daadwerkelijk naar de accessoires pagina te sturen. Hiermee sluit de locatie URL direct aan bij de advertentie en is het waarschijnlijker dat gebruikers ook daadwerkelijk een aankoop zullen doen bij uw website.

Toon de juiste bezoeker de juiste advertentie

Als de advertentie eenmaal geschreven is en de zoekwoorden bepaald zijn is het belangrijk om na te denken over de distributie van uw advertenties. Zo is het mogelijk om uw advertenties alleen te tonen in een bepaalde provincie, gemeente of plaats. Ook is het mogelijk om alleen een land of een combinatie van landen te selecteren waarin u wilt adverteren. De mogelijkheden voor de distributie van advertenties wordt steeds verder uitgebreid door Google, waardoor het tegenwoordig zelfs mogelijk is om tijdstippen en leeftijden te selecteren voor uw advertenties. Des te specifieker dit ingesteld worden, des te waarschijnlijker is het dat de advertentiecampagne ook daadwerkelijk een succes wordt.

Wat zijn de kosten van het adverteren in zoekmachines?

Wanneer u adverteert in zoekmachines heeft u de kosten zelf in de hand. U bepaald zelf wat de prijs is per zoekwoord die u wilt betalen. Verder bepaald u ook zelf wat u maximaal per dag uit wilt geven, zodat u nooit meer uitgeeft dan gewenst is. Dit maakt adverteren in zoekmachines ideaal wanneer u bijvoorbeeld een beperkt budget heeft of wanneer u op bepaalde dagen extra wilt adverteren.

Daarnaast betaalt u per klik. Uw advertentie kan dus heel vaak vertoond worden zonder dat u daarvoor betaald. U betaald pas op het moment dat een gebruiker klikt op uw advertentie. Daarbij heeft Google allerlei mechanismen ingebouwd om misbruik te voorkomen, zodat u uw geld ook daadwerkelijk uitgeeft aan (geïnteresseerde) bezoekers.

Wat kan Bys Online Marketing voor u betekenen?

Bys Online Marketing voert voor diverse klanten het gehele Google Adwords traject uit. Hierbij overleggen we vooraf hoe het beschikbare budget het meest efficiënt ingezet kan worden. Vervolgens voeren we een uitgebreide zoekwoordanalyse uit, zodat we zeker weten dat de advertenties vertoond worden bij woorden die voor u belangrijk zijn. Daarbij schrijven we advertenties en zetten we de Adwords account op. Onze meerwaarde komt echter uit het feit dat we uw advertenties continu in de gaten houden en op regelmatige basis terugkoppelen hoe uw advertenties presteren. Daarbij geven we eveneens advies hoe u de advertenties verder kunt optimaliseren of hoe u het advertentiebudget effectiever in kunt zetten.

Vraag nu de Google Adwords mogelijkheden aan

Aanmelden nieuwsbrief




Laatste blog items

Een Google account toegang verlenen tot uw Analytics account
Een Google account toegang verlenen tot uw Analytics account
Het is vaak verstandig om de inzage in het Google Analytics account van uw website te beperken tot degene die hiervoor toestemming krijgen door u als...
Je klanten en contacten bereiken op Facebook
Je klanten en contacten bereiken op Facebook
Het genereren van like's op Facebook blijkt een uitdaging. Lees meer over hoe u posts zo kunt opzetten dat ze like's genereren voor uw bedrijf en uw website
Uw AdWords account koppelen met een Google klantencentrum
Uw AdWords account koppelen met een Google klantencentrum
Het koppelen van een AdWords-account aan een klantencentrum stelt de eigenaar van het klantencentrum in staat om uw campagne te beoordelen of te beheren zonder de noodzaak voor u om uw eigen login-gegevens te delen met een externe partij.

Gratis tools

Maak gebruik van de gratis SEO tools, om zo snel een aantal kerncijfers te zien van uw website op het gebied van zoekmachine marketing.


ByYourSite

ByYourSite Bent u op zoek naar een totaaloplossing voor uw website?
ByYourSite is al 10 jaar in staat deze oplossingen te bieden voor diverse klanten.


Bys Hosting

Bys Hosting Bys Hosting levert diverse voordelige hostingpakketten voor zowel eenvoudige als de meer uitgebreide oplossingen.

Producten & Services
MailManager
Gratis SEO tools
Contact
Bys Online Marketing
t. +31 50 588 54 54
f. +31 50 588 54 69
info@bysonlinemarketing.nl
Vind ons ook op Google+